HEM LJUVA HEM

Nyss hemkommen efter gamleby-resa, Blev en galant helg, trots vädret.
För vad är inte mysigare än att sitta i förtältet med täcke, vin, film och att
höra regnet som slår mot tältet, jag och malin tycker om de iallafall.
På fredagen hämtade jag upp malin från ingelsta och sen bär det av,
Vi kom fram ganska sent, men malins päron hade bakat scones, så det
blev kvällsmat direkt och TP, vi fick dock stryk, men kul var det!
Fint väder till en början på lördagen, men det dröjde inte länge förän
det spöregnade, Malin och jag klättrade upp i hopptornet och usch vad
läbbigt, det är fööör högt, men ändå har vi gjort det till en tradition :)
efter många många bilder, och grillat så satte vi igång att spela "ett annat ord".
Det var läänge sen jag skrattade så mycket, kunde knappt andas och tårarna bara rann,

Här har vi de bästa ;

Ord; Sambo
- du och jag är dethär.
- förlovade?
- nae.
- ett par?
- nae!
- eh..... jag tycker om dig?

Ord; Kim källström??
- fotbollsspelare.
- Zlatan?
- spelar i frankrike.
- ?!?!?!?!
- och i svenskalandslaget.
- jag tänker inte så bra. Jag är lite bajsnödig.

Ord; Luftgrop
- när man flyger.
- semester!
- nae, planet kan hamna i dethär.
- luft!
- ja fast det går upp och ner. ÅH ÅH ÅH!
- ÅH ÅH ÅH ÅH ÅH!

- DU HATART. JAG ÄLSKART.
- LAKRIS!

- VI ÄLSKART!
- WALT DISNEY!

- Palle kommer därifrån!
- Filipinerna.
- AA! och så hyvel!
- ?!?!?!
- JA. filipinerna och hyvel.
- jag fattar inte. byt ord.
*lägger bort, jag tar kortet och läser*
- Jonna... Philadelphia-ost?

- när man tar kort med klassen.
- skolfoto!
- nej, korten hamnar i denhär.
- åååh, jag kommer inte på ordet!
- men nej, vad läste jag?
- ??
- jag läste skolkatalog. det står skokartong.

- Han är författare.
- Stieg larsson.
- Hur fan visste du det?

Ord; Moské
- som våran kyrka
- äähh
- låter nästan som rysslands huvudstad,
- jaha, SOVJET!!
- !?!?!?!?

Så blev det söndag, vi åt frukost och åkte hem i princip.
Nu väntar disk, mat och dusch. Tack för en jääättte bra helg malin :)
(bilder kommer, ABSOLUT)

/j


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0