Ett-jobbigt-förälder-tal-till-mig-själv-från-mig!

Såhär är det Jonna;
Ibland är det jätte skönt att vara vikarie, man kan göra sitt eget schema, man kan tacka ja till jobb och man kan tacka nej till jobb.. Men så kommer man in i det och man inser att det faktiskt inte alltid finns jobb, och då står man där.. Pank. Då nästkommande månad när de ringer och undrar om man kan jobba, så kan man inte tacka nej för man vet inte om det kommer mera jobb.. Vilket i sin tur gör att man tackar ja även fast man inte kan, eller att man bara planerar ihop allt dåligt utan att tänka efter.. Som nu, natten som var jobbade jag, vilket i sin tur gör att jag sovar dagen som kommer, vilket i nästa tur gör att det är omöjligt att sova natten efter de, som slutligen gör det hela ännu bättre om man har tackat ja till en 6.45 tur näst kommande dag. Planering Jonna, PLANERING!!

..har därför kommit fram till att det är jätte mycket bättre att ha ett fast jobb, om man ändå kunde lyckas få ihop alla dagar så man kan bli fast?!!
Ge mig ett fast jobb, Jag vill kunna planera mitt liv!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0